Пам’ятка батькам




Пам’ятка батькам

Якщо:

-           дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
-           дитину висміюють, вона стає замкнутою;
-           дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
-           дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
-           дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
-           дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
-           дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
-           дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
-           дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
-           дитина живе у розумінні й дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у світі.

Рекомендації щодо емоційно-особистісних проблем

Упертість, примхи, неслухняність, дух суперечності


1.     Як тільки дитина починає вередувати, обійміть її, переконайте у своїй любові і постарайтеся відвернути од капризу.
2.     Якщо не вдалося це зробити, залишить її у спокої, не звертайте на неї уваги, не беріть у цій сцені участі. Зберігайте спокій і байдужість, щоб дитина не робила.
3.     Якщо дитині колись удалося домогтися свого за допомогою примхи, вона робитиме це повсякчас.
4.     Коли дитина заспокоїться, ласкаво поговоріть із нею. Скажіть їй, як вас засмутила її поведінка, виразіть упевненість, що надалі вона поводитиметься краще.
5.     Діти не вміють управляти ні своїм обуренням, ні почуттям провини. Тому не можна виявляти після істерики дитини невдоволення, лаяти й дорікати їй, погрожувати покаранням, а краще сказати їй, що вона вже досить покарала себе, і показати, що, незважаючи ні на що, ви її любите.
6.     Дитина набагато охочіше прийме вказівки, радо виконуватиме їх, якщо буде переконаною в тому, що її люблять.
7.     Постарайтеся поменше читати мораль, установлювати заборони, указувати, карати, тиснути і побільше виявляйте тепла, доброзичливості, спокою, терпіння, ласки, поблажливості, навіть ціною деяких компромісів.
             Пам’ятка батькам, діти яких стоять на порозі
підліткового віку

1.      Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а за те, що рідна.
2.      Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого “Я”.
3.      У цей час починається перебудова організму – дитина стає імпульсивною, у неї часто змінюється настрій, виникають конфлікти з ровесниками, бунт проти батьків.
4.      У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
5.      Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в сім’ї, у школі.
6.      Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
7.      Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
8.      Дитина має підвищений рівень тривожності.
9.      Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду.
10.   Розширюється коло спілкування.
11.   Підвищується інтерес до свого тіла., зовнішності.
12.   З’являються нові авторитети.
13.   Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

14.  У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

Немає коментарів:

Дописати коментар